تبلیغات
مشاوره و حل مشکلات جوانان - تا ثیر رسانه هاضمیر نا خود آگاه

وبلاگی برای مشاوره و حل مشکلات جوانان ایرانی به امید ایرانی آباد و ازاد

تا ثیر رسانه هاضمیر نا خود آگاه

تاریخ:دوشنبه 18 شهریور 1392-01:50 ق.ظ

سلام

خیلی خوشحالم كه میتونم در این وبلاگ در خدمتتون باشم

چند وقتی است دارم درباره ی تاثیر رسانه ها بر ضمیر ناخودآگاه تحقیق می كنم .می خواهم این مطالب روبرای شما به نمایش بگدارم .

شما با دونستن این مطالب دلایل جالبی برای بعضی اتفاقات عادی كه در پیرامون ما می افتد پی میبرید

در هر حال امیدوارم كه بپسندید.

سلام


خیلی خوشحالم كه میتونم در این وبلاگ در خدمتتون باشم


چند وقتی است دارم درباره ی تاثیر رسانه ها بر ضمیر ناخودآگاه تحقیق می كنم .می خواهم این مطالب روبرای شما به نمایش بگدارم .


شما با دونستن این مطالب دلایل جالبی برای بعضی اتفاقات عادی كه در پیرامون ما می افتد پی میبرید


در هر حال امیدوارم كه بپسندید.


چرا خیلی از کشور های غربی در رسانه(سینما،اینترنت،...)سرمایه گذاری زیادی انجام میدهند؟

آیا این کشور ها فقط به دنبال سود اقتصادی از سینما هستند؟

مردم اکثرا چه چیزی را در اینترنت جستجو می کنند؟

کدام جستجو مردم در سال های اخیر برای نیاز های اساسی آنها بوده است؟

چطور مردم به این سمت سوق داده شده اند؟

                                                  

البته این سرمایه گذاری های زیاد دارای سود اقتصادی نیز میباشد و اگر اینطور نبود آنها قطعا ورشکسته می شدند!

با یک بررسی ساده در اینترنت میتوان فهمید که بیشترین جستجو در قدرتمندترین و پر استفاده ترین موتور جستجو ی دنیا یعنی گوگل در تمامی این سالها درباره ی خواننده ها ، بازیگران ، فیلم های مطرح و اتفاقات ورزشی میباشد. اینطور که مشخص است سرمایه گذاران رسانه های جمعی سبدی فراهم آوردند که هر سلیقه ای را بتوان با آن پوشش داد و تمام دنیا را با سرگرمی که دوست دارند مشغول نگهدارند.

مورد بحث من دلیل سرمایه گذران رسانه های جمعی برای مشغول نگه داشتن مردم نیست ولی قطعا مواردی همچون دوری از سیاست ، مذهب و اعتقادات ، اقتصاد و ... در آن دخیل است.

طبق این آمار داده شده از شرکت گوگل بیشتر مردم به دنبال نیاز های اساسی خود در اینترنت نبوده و خود را با نیاز های کاذب مشغول داشته اند. آن دسته از نیاز هایی که اساسی نیستند و مردم  فقط فکر می کنند که به آن نیاز دارند. این در صورتی است که آن نیاز بعد از مدتی رفع می شود.

از نظر کارشناسان دلیل عمده ی موفقیت این سرمایه گذاران در سوق دادن مردم به سمت سرگرمی ها ، تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه مردم توسط تبلیغات ، فیلم های سینمایی و ... یا به طور کلی رسانه می باشد.

 

 


تاریخچه رسانه:


برای دانستن و فهمیدن تاثیراتی که رسانه بر ضمیر ناخودآگاه ما میگذارد ابتدا باید تاریخچه رسانه و تعریف رسانه را  بدانیم سپس ضمیر ناخودآگاه را مورد بررسی قرار می دهیم تا تاثیر این دو بر یکدیگر را بهتر درک کنیم.

کهکشان های مک لوهان


مک لوهان جهان رسانه را به سه کهکشان تقسیم می کند که این کهکشان ها عبارتند از:

1)کهکشان شفاهی:در این کهکشان مردم فقط از طریق زبان با یکدیگر صحبت میکردند و کتاب ها به صورت دستنویس بودند به طوری که همه ی مردم نمی توانستند از کتاب ها استفاده کنند.

2)کهکشان گوتنبرگ:در این کهکشان با گسترش دستگاه های چاپ در اروپا و دیگر جا ها علم فراگیر تر شده و  مردم به خواندن روزنامه مشغول شدند این در صورتی است که در ایران اتفاقات دیگری می افتاد در ایران 99درصد مردم بی سواد بوده و قیمت روزنامه هم بالا بوده برای همین مردم به خواندن روزنامه روی نیاوردن و این به گونه ای است که روزنامه بعد 300سال حضور در اروپا وارد ایران شد.

3)کهکشان مارکنی: بعد 480سال روزنامه خواندن در اروپا مردم آنجا به آرامی وسایل خود را جمع کرده و به کهکشان مارکنی قدم گذاشتند. این کهکشان در ابتدا با رادیو شروع شد. روزنامه های ایران با شروع تبلیغ از رادیو آنرا یک وسیله ی تجملی برای مردم جا انداخته و مردم را برای خرید آن تشویق میکردند.رادیو خیلی سریع جای خود را بین مردم باز کرد زیرا با موسیقی وارد خانه ها شد و مردم بی سواد هم میتوانستند از آن استفاده کنند.پس در نتیجه بعد از مدت کوتاهی که اولین ایستگاه رادیویی در لندن درست شد در ایران هم راه اندازی شد.

ادامه دارد . . .




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
آسمان
سه شنبه 19 شهریور 1392 02:54 ب.ظ
سلام بزرگوار.ممنون از حضورتون.با افتخار لینک شدید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.